بسم الله الرحمن الرحیم

و خواندن قرآن را بر تو آسان کردیم

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

وفای به عهد

یک سوال داشتم :

آیا حضرت علی علیه السلام  نتیجه حکمیت را پذیرفت و شانه از مسوولیت خالی کرد  یعنی قبول کرد که معاویه بر او ریاست کند و رفت پی کارش ؟

 

معلومه که نه !

تعهد زورکی و با شمشیر و حقه بازی اون هم به کی تعهد بده  بعد از اون همه کشت و کشتار ؟

اگر فکر می کنی اومده بود اون مردم را به کشتن بده و خودش را ضعیف و گردن معاویه را کلفت کنه سخت در اشتباهی .

 

او به وظیفه و تکلیفش طبق کتاب خدا عمل می کرد .

اوضاع ظاهرا" این گونه که می بینید رقم خورد اما در دراز مدت عقل مردم رشد کرد و فهمیدند کسی نمی تواند به زور بر ایشان موستولی شود مگر اینکه ولایت او را بپذیرند و حادثه حکمیت صرفا" باعث توقف خون ریزی و خاتمه جنگ شد .که اگر همه آنها کشته می شدند یا هیچ کدام نمی مردند باز این حقیقت که ولن یجعل الکافرین علی المومنین سبیلا به شرط اینکه مومنان از ولایت طاغوت خارج و بنده خدا باشند تغییری نمی کرد و این کشت و کشتار صرفا" غریزه بکش بکش ایشان را ارضاء کرد و وقتی خوب از خجالت هم در آمدند به این صرافت افتادند که عجب خرهایی هستند و کم کم دیدند قضیه شوخی بردار نیست و تمامی ندارد خواستند یک جوری آبرو مندانه تمام کنند که آبرویشان در تاریخ حفظ شود که بدتر شد و یک گروه به کلاه برداری و گروه دیگر به حماقت و انتقام جویی شخصی متهم شد و اما واقعیت این بود که هر دو گروه ریاست طلب بودند و این که هر دو شکست بخورند و حق پیروز شد و هردو به سر کردگی باطل نابود شدند و نیازی به اثبات نبود  که علی علیه السلام با حق بود و نه رییس اباطیل و کلا" رییس نبود و ولی خدا بود و دست خدا بود و واسطه خیر شده بود و این دو گروه باطل را به هم پیوند داد پیوندشان مبارک باشه ان شا الله .

 

منتظرم

اسید لاکتیک چیست و چه کاربردی دارد ؟

اسید لاکتیک از اسید هایی است که در اثر فعل و انفعالات ماهیچه ای در بدن تولید  می شود و کار برد آن رویش ناگهانی مو روی شانه ها است که اگر کسی در آن ناحیه مو نداشته باشد و سه روز سطح اسید لاکتیک خونش را به طور ناگهانی و در اثر فعالیت زیاد بالا ببرد و آب ننوشد و عرق کند گوشت های تنش آب و تبدیل به موهایی ضخیم  می شود و ژنرال هشت می شود. پس بیخود و بی جهت فعالیت شدید نداشته باشید چون به ضرر کلیه اندامها است .

همچنین این فعالیت بالا اگر توام با بیخوابی و استرس و سرما باشد بر روی ساعت بخور و بخواب مغز اثر کرده و آن را مختل می کند که البته به دلیل شدت و مقدار آن تاثیرات تا زمانی که کیفیت خون همچنان اسیدی باشد ادامه دارد و آثار آن خنگی و گیجی و تصمیمات اشتباه و قضاوت های احساسی و سایکوز است .

 

دکتر های شما مخصوصا" پزشک قانونی هیچ چی حالیشون نیست .

تشخیص اونها فکر می کنید چی بوده ؟

 

مهرگان بود ... رفتیم اونجا تا طبقه چهارم ما را بردند بالا طبقه به طبقه که می رفتیم هر طبقه را جدا گونه قفل و زنجیر کرده بودند . بیچاره ها چی از جون اون ها می خواستید ؟ شانس آوردم قبول نکردم زیر دست شما بی افتم و گر نه سر سالم به در نمی بردم . 

 

یادمه به زور می خواستی بستری کنی و پونصد تومن چون قبول نکردیم کم کردی کوفتت بشه ! مفت خور .که البته شد .کلی باید خسارت بدی به مردم با این دکتری کردنت .اون هایی که من دیدم خوب شدنی نبودند .

محافظان

هر آدمی دو ملک محافظ دارد که از او مراقبت می کنند و خدا هم وکیل اوست به شرطی که در چهار چوب قرآن رفتار کند و شلنگ تخته نیندازد .

قبلا" دو گروه بودند که ظلم و ستم می کردند و هر دو نقطه مشترک داشتند و آن ریاست و حکمرانی بود و آن ها مردم را برده خود می دانستند و می خواستند تا حکم کنند و آنها تقلید کنند . که یکی حاکمیت شاهان و فراعنه و دیگری موبدان کلیسا و اسقف و پاپ و آخوند و ... و اما گروه سوم که هزار دستان بود و کمیته مجازات و ارمغان عصر روشنگری بود و در عصر حاظر نوکسیه هایی بی اصل و نصب که سلامت مردم را سرمایه خود کرده اند .

و اما در این بلبشو چه باید کرد ؟ باید دل پاک داشت و با صبر و حوصله قدم برداشت و دشمن را شناخت دشمنی که هوایش را خدایش کرده است .

 

من مامانمو می خوام

اگر بیرون نمی روید عذاب می کند شما را عذابی دردناک و بدل شما می گیرد گروهی غیر شما را و ضرر نمی رساند شما را چیزی و خدا بر همه چیز تواناست.