بسم الله الرحمن الرحیم

و خواندن قرآن را بر تو آسان کردیم

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

چرا در آموزش پرورش تدریس نمی کنیم؟

چرا باید به همه همه چیز را یاد داد ؟

هر کس طالب هر چیز باشد به دنبال آن می رود و حاظر است هزینه اش را بپردازد و تا حد کمال در آن زمینه خبره می شود .آموزش پرورش یک نهاد جهان سومی و وارداتی است و آدمی نیازمند تعلیم و تربیت است .اینکه عده ای را هر روز از این سو به آن سو می کشانند و سال ها او و خانواده و فامیل را درگیر مسایلی پوچ می کنند که تقریبا" بیشتر آن در هیچ جا به درد نمی خورد و گوسفند وار به پرورش ایشان همت می گمارند مساله کوچکی نیست و گرنه هر کس به تناسب ذوق و استعداد از ابتدا کاری که باید می آموخت .

به گفته آقای روحانی رییس جمهور منتخب ایشان باید احترام گذاشت و دست از پا خطا نکرد . چرا که در جایی که ادب و احترام نباشد نباید درس داد ولی نمی دانم چرا ایشان در جمع بی ادبان سخن رانی می کنند مگر اینکه ایشان را به عنوان جماعتی به رسمیت بشناسند که این همه راه را کوبیده باشند و رفته باشند آنجا و بعد از آن هم در روز رژه دیدیم چه شد و بی ادبان که گمان نکنم از آن دیار باشند و مشتی مزدور اجیر شده و عامل دست خارجی بودند چگونه پاسخی دادند گویا کاملا" حساب شده و هماهنگ بود .

این که ثروت یک قوم و قبیله ای را به تاراج برید و یک عمر بر سرشان بزنید و بعد به آنها درس ادب و احترام بدهید کمال بی ادبی است .

سرباز امام زمان کیست؟

 سرباز امام زمان دزد نیست

دروغگو نیست

مزدور نیست

شهرت طلب نیست

مال اندوز نیست

حقه باز نیست

ریاست طلب نیست

احمق نیست

دنیا طلب نیست

در پی فتنه و فساد نیست

شرور نیست

مجبور نیست

مدعی نیست

قاتل - جانی و روانی نیست

سر سفره پدر و مادرش بزرگ شده است و بی پدر و مادر نیست

امام زمان سرباز و سرباز خانه و توپ و تفنگ نمی خواهد

آدرس امام زمان را از دست سربازان گمنامش بگیرید.

کشور موفق

کشور موفق کشوری است که عقل مردمان آن به چشمشان نباشد و صادرات آن کم و وارداتش بسیار است و هر کس ارزش خود را می داند .

چرا اختراع نکنیم؟

در مهندسی درسی به نام کاربرد ریاضیات در مهندسی وجود دارد که مهندسان با توجه به اصول ریاضی و محاسبات اقدام به ساخت و بهینه سازی کلیه نیاز های مرتبط می کنند و اگر لازم باشد تجهیزات تازه ای وارد مدار شود با توجه به اصول اقدام به طراحی و ساخت آن می کنند چون تمام قواعد پایه علوم مادی استخراج شده است و دنیا هر وقت اراده کند می تواند هر چیزی بخواهد بسازد اختراع کردن و ایده پردازی اقتصادی نیست و وجود شرکت های دانش بنیان یک جور سر کاری محسوب می شود و عملا" می توان گفت قریب به تمام آنها در عمل ورشکسته هستند و با حساب دنیایی برنده نهایی و سود اصلی را کسی می برد که تاجر است چون تقریبا" بی زحمت برنده می شود و تولید کننده از همه بدبخت تر است !

سرطان چیست؟

نوعی بیماری است که در آن سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد بیش از حد دارند و این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود. سرطان ها بر خلاف تومورهای خوش خیم، توانایی دست اندازی به بافت های دوردست را هم دارند

و برای این کار به کالری زیادی احتیاج دارند پس با محدود کردن انرژی دریافتی روزانه و استفاده از مواد کم کالری در رژیم غذایی مانند میوه های پر خاصیت و سبزی های سالم و پرهیز از مصرف غذا های پختنی و نان و گوشت و غیره می توان با گرسنه نگه داشتن سلول سرطانی که به گرسنگی حساس تر از سلول سالم است آن را به سمت مرگ سلولی سوق داد و رشد افسار گسیخته آن را مهار کرد بله نخوردن بهترین درمان برای سرطان است .با نگاهی به بیماران تحت درمان های رایج مثل شیمی درمانی به وضوح درمیابیم که چقدر این روش درمانی به آنها ساخته است و همه چیز در حال و روز ایشان بارز است . پس دکتر ها از کجا نون بخورند؟ بیمار گرامی نگران نباش دکتر ها از نان وایی نان می خورند شما فکر خودت باش و با نگاهی واقع بینانه به قضیه نگاه کن گمان نکنم از این راه های اختراعی که تمامی ندارد هر کسی بتواند قصر در برود و عموما" با زجر و درد دار فانی را وداع می گویند . بهترین درمان همان استراحت مطلق در محیط پاکیزه - کمی ورزش و عبادت و یا مطالعه و نخوردن است . 

چرا پول؟

چرا پول اختراع شد؟ این سوال به ظاهر تکراری به نظر می آید . اما در نهایت یک جواب ساده دارد : خودخواهی .

مثلا" شما در حقیقت و اصل برای این به نانوایی می روید تا برای خودتان نان بخرید نه اینکه به نانوا کمک و خیرات دهید و نانوا هم که روزی خود را در دست شما می جوید به دنبال کسب آن از شما است تا خرج و معاش خود و ایال خویش را حاصل کند نه برای جلب رضای خدا و فی سبیل الله.


عقل معاش :

در این محله همسایگان با هم رفت و آمد دارند و در مسجد محل با هم نماز می گزارند و از حال و روز هم با خبرند و یکدیگر را می شناسند .

نانوا برای رضای خدا نان را به بهترین شکل می پزد تا رضایت خالق را کسب کند و بر اعمال صالحش افزوده گردد و روزی را از او می داند .

مشتری که مثلا" قصاب است به اندازه نیاز روزانه اش نان می برد .

حال نانوا است که به اندازه نیاز و صواب گوشت از قصاب می گیرد و این قصاب است که ثواب می برد .

مشا هده می کنیم که در این داد و ستد ها از پول خبری نیست اما کیل و میزان وجود دارد .

 

اما خودخواهی زیاده خواهی حرص و طمع و برتری جویی و ریاست طلبی و حب جاه و مقام و در یک کلام شرک این شد که شد و هزار مفسده

و گره سردر گم در مسایل شرعی و مکاسب  .


برای ورود به این اژدها از دهان خودخواهی وارد و در انتهای دم آن به شرک اندر آیید .


پول چیست؟

پول چکی است در وجه حامل که توسط نهاد حاکمیت صادر می شود و ارزش رسمی آنرا در هر لحظه صادر کننده تعیین می کند.

چرا قطع می شود؟

ابزار های نوظهور وسیله ای تازه برای جمع آوری اطلاعات از مردم است . اما علت اصلی قطع شدن ارتباط و یا باز نشدن صفحات گرد آوری و کند و کاو اطلاعات در آن توسط نهاد ناظر است . 

تلگرام یک محیط بسیار آزاد داشت به نحوی که همه را به هم وصل می کرد و ورود هر کسی به هر گروهی را فراهم می ساخت به همین خاطر باعث مطلع شدن همه از همه چیز می شد و در اصل یک محیط عمومی و بی در و پیکر بود به همین خاطر از هم پاشیده شد .

چرا نرم افزار بارنامه شرکت حمل و نقل کامیون ها دائما" خراب می شود؟ چرا باید همه در تلگرام بفهمند که نرم افزار آنها خراب می شود؟ آیا کامیون داران در این بین قاچاق می کنند یا اینها زاده تخیل نویسنده است ؟

چرا باید ارتباط کانالی گروه ها از هم پاشیده شود؟

آیا در یک محیط نا امن می توان سرمایه گذاری کرد؟

اصلا" در جایی که عموم مردم سواد رسانه ای و دانشگاهی که بماند حال خواندن ندارند و ساعتها پای منبر حاج آقا می نشینند تا دو کلمه کف دستشون بگذاره چه اهمیتی دارد که تلویزیون در این باره وقت بگذارد بهتر است بودجه خود را صرف سالن غذاخوری و چلو کبابی کنید بهتر نتیجه می گیرید . 

این همه قتل در یکی دو سال آن هم در مرکز کشور و بی خیالی مردم خوش خیال حکایت از اختلاف فاهش سطح تفکر حاج آقا با الباقی جماعت پامنبری دارد گویا اصلا" ایشان در این دنیا زندگی نمی کنند و هیچ نمی دانند اما حاج آقا خوب می داند که آنها هیچ نمی دانند .