بسم الله الرحمن الرحیم

و خواندن قرآن را بر تو آسان کردیم

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

گه خوردی ما را بردی به این روز انداختی دو روز وقت داری دیه 15 سال طول درمان را بریزی به حساب

به نوزادان قورباقه ای کمک کنید

دانش آموزان تحت بیمه حوادث قرار داشته و دارند .
مسوولیت نگه داری در مدرسه بر عهده مسوولین مدرسه است و در اردوگاه به عهده مربیان تربیتی است. 
اگر پلیس مالی را پیدا کرد وظیفه او چیست ؟ حال اگر گمشده ای را پیدا کرد وظیفه اش چیست؟ من به شما می گویم که وظیفه اش این است که تا بیست و چهار ساعت آن مال یا شخص را در انفرادی گرسنه و تشنه نگه می دارد و بعد از آن می رود و نصف شب در وسط جاده و خیابان و یا بیابان رها می کند و به همین ترتیب تا ببینیم چی میشه ! و اینقدر این کار را تکرار می کند تا پدر صاحاب بچه در بیاید و دیگر هیچ . برای کسب اطلاعات بیشتر به کلانتری آب کوه استان خراسان مراجعه کنید .

ترجمه جناب آقای صفوی
154) و کسانى را که در راه خدا کشته مى شوند مرده نخوانید، بلکه زنده اند ولى شما درنمى یابید.
155) قطعاً ما شما را به چیزى از ترس و گرسنگى و کاهش اموال و نفوس و فرزندان مى آزماییم. و تو ـ اى پیامبر ـ به شکیبایان نوید ده.

156) همانان که چون پیشامد ناگوارى به آنان برسد مى گویند: ما از آنِ خداییم و به سوى او بازمى گردیم.

157) اینانند که الطافى از جانب پروردگارشان شامل حالشان خواهد شد و در پى آن، رحمتى آنان را فراخواهد گرفت و در نتیجه به سوى حق هدایت خواهند یافت.

158) بى گمان صفا و مروه از شعایر خداست، پس هر که آهنگ آن خانه ( کعبه ) کند و حج بگزارد، یا زیارت خانه کند و عمره به جاى آورد، بر او گناهى نیست که میان آن دو سعى کند. و هر کس کار نیکى را به شوق اطاعت خدا انجام دهد، خدا به او پاداش مى دهد، چرا که خدا سپاسگزار بندگان خویش و از کارشان آگاه است.

159) کسانى که دلایل روشن و رهنمودهاى ما را پس از آن که در کتاب آسمانى براى مردم به روشنى بیان کرده ایم کتمان مى کنند، خدا لعنتشان مى کند و آنان را از رحمت خود دور مى سازد، و همه لعنت کنندگان نیز آنان را لعنت مى کنند و از خدا مى خواهند که آنان را از رحمت و سعادت محروم کند.

160) مگر کسانى که توبه کنند و مردمى صالح شوند و حقایقى را که پنهان داشته اند بیان کنند، آنانند که من با رحمت خود به سویشان بازمى گردم و توبه شان را مى پذیرم، زیرا من بسیار توبه پذیر و مهربانم.

161) کسانى که بر کفر اصرارورزیده و در حال کفر مرده اند، لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنان خواهد بود.

162) در این لعنت و عذاب الهى ماندگارند، نه عذاب از آنان کاسته مى شود و نه در تأخیر عذاب مهلت مى یابند.

163) و معبود شما معبودى یگانه است که هیچ معبودى شایسته پرستش جز او نیست، رحمت گستر و مهربان است.
در مجموع دولت جمهوری اسلامی و
قوه قضاییه محکوم به پرداخت 3 فقره دیه قتل عمد و 9 بار دیه جنون در جریان پرونده هایی است که
خود می داند .

همانهایی که با دروغ و کلاه برداری زمین های ویلایی مردم را به بهانه فضای سبز از چنگشان در می آورند و در آن برج های ده طبقه به پا می کنند . خوبه محاکمه یکی از همین ها یکسال طول کشید و دادگاه ایشان علنی از تلویزیون پخش شد اما حق مردم خورده شد رفت پی کارش تا در آینده ببینیم عاقبت عمرو عاص چه خواهد شد ...

اگر دزد از کرده خود پشیمان شد چگونه باید جبران کند؟
حاج آقا در تلویزیون فرمودند اصل مال را به خانه اش بیندازد حل می شود اما در اینجا فقط رد مال مهم نیست بلکه مساله حلالیت طلبی است و ممکن است در این بین اتفاقاتی اوفتاده باشد که مر بوط به آن قضیه باشد و به نظر می رسد با این کار دین بر گردن مدین باقی باشد و این چیزها می آید و می رود و دنیا بین مردم دست به دست می شود و چیزی که می ماند نام نیک و بد است و خوبیها می ماند و بدیها می رود .

نظر یکی از خوانندگان :
دویدن بیاموز ، چون هر چیز را که بخواهی دور است و هر قدر که زودباشی، دیر

جواب :
سوره احقاف را بخوان و بدان عجله کار شیطان رجیم است و تا نخورده ای داری و پیغمبر در پنجاه و سه سالگی به کوثر رسید و عیسی بچه نداشت و به آسمان ها رفت و در دنیایی که همه می دوند وایسا دنیا وایسا دنیا من می خوام پیاده شم !

بزرگی را گفتند زندگی چیست ؟ گفت :
1- مثل گاو خوردن
2- مثل خرس خوابیدن
3-مثل یابو دویدن
4- دست آخر هم ریدن و مالدیدن و ور مالیدن
بزرگ را گفتند این همان راز بقا است که یک عمر دنبالش می گشتیم عاقبت آن را نزد تو یافتیم مرحبا که ما را از انقراض رهانیدی .

الان هزار و اندی سال است که نون می دود و مردم دنبال نون می دوند و برای تصاحب حکومت تو سر وکله هم می زنند و گوهر وجود خود را نمی شناسند و به کم قانعند و سواری می دهند و گردن
زور گویان و ستمگران را با اعمال خویش کلفت می کنند و زمانی چشم خود را باز می کنند که کار از کار گذشته است و پیمانه عمرشان به سر رسیده است و این همان نفرین امام حسین علیه السلام است که شامل حال عالمیان گشته است : دیگر خاک بر سر این دنیا بعد از تو علی جان .
مرگ بر دزد دروغگو پدر نامرد
به جای اینکه خرج در و دیوار کنی بیا دیونت را بده
مال مردم خوری عاقبت نداره مردم آزار بی سواد جنایتکار
مثل اینکه حالیت نیست چی کار کردی؟ یعنی این قدر خری؟گوساله.
۱ نظر

قانون اساسی


اصل سی و دوم 

هیچکس را نمی توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می کند . در صورت باز داشت موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتبا" به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالحه قضایی ارسال و مقدمات محاکمه در اسرع وقت فراهم گردد . متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می شود .

اصل سی و سوم 

هیچ کس را نمی توان از محل اقامت خود تبعید کرد یا از اقامت در محل مورد علاقه اش ممنوع یا به اقامت در محلی مجبور ساخت مگر در مواردی که قانون مقرر می دارد.

اصل سی و چهارم 

داد خواهی حق مسلم هر فرد است و هر کس می تواند به منظور داد خواهی به دادگاه های صالح رجوع نماید . همه افراد ملت حق دارند اینگونه دادگاه ها را در دسترس داشته باشند و هیچکس را نمی توان از دادگاهی که به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد منع کرد .


اصل سی و پنجم 

در همه دادگاه ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد.


اصل سی و ششم

حکم به مجازات و اجراء آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد .


اصل سی و هفتم

اصل برائت است و هیچکس از نظر قانون مجرم شناخته نمی شود مگر اینکه جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.


اصل سی و هشتم

هر گونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است .اجبار شخص به شهادت اقرار یا سوگند مجاز نیست و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است .

متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می شود.


اصل سی و نهم 


هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر بازداشت زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.


اصل یکصد و هفتاد و یکم


هرگاه در اثر تقصیر یا اشتباه قاضی در موضوع یا در تطبیق حکم بر مورد خاص ضرر مادی یا معنوی متوجه کسی گردد در صورت تقصیر مقصر طبق موازین اسلامی ضامن است و در غیر این صورت خسارت به وسیله دولت جبران می شود و در هر حال لز متهم اعاده حیثیت می گردد .


اصل یکصد و هفتاد دوم 


برای رسیدگی به جرائم مربوط به وظایف خاص نظامی یا انتظامی اعضاء ارتش ژاندارمری شهربانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محاکم نظامی مطابق قانون تشکیل می گردد ولی به جرائم عمومی آنان یا جرائمی که در مقام ضابط دادگستری مرتکب شوند در محاکم عمومی رسیدگی می شود .دادستانی و دادگاه های نظامی بخشی از قوه قضائیه کشور و مشمول اصول مربوط به این قوه هستند .


اصل یکصد و هفتاد و سوم 


به منظور رسیدگی به شکایات تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین یا واحد ها یا آیین نامه های دولتی و احقاق حقوق آنها دیوانی به نام دیوان عدالت اداری زیر نظر شورای عالی قضایی تاسیس می گردد حدود اختیارات و نحوه عمل این دیوان را قانون تعیین می کند.


اصل یکصد و هفتاد و چهارم


بر اساس حق نظارت قوه قضاییه نسبت به حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری سازمانی به نام سازمان بازرسی کل کشور زیر نظر شورای عالی قضایی تشکیل می گردد . حدود اختیارات و وظایف این سازمان را قانون معین می کند .


اما از اون جایی که همتون با هم همدستید هیچ کدوم از این اصول در مقام عمل درست اجرا نمی شود و قانون اساسی کتابی تشریفاتی و برای خالی نماندن عریضه آمده است .اما کتابی دیگر وجود دارد که می گوید و عمل می کند و به دنبال حقه بازی و فریب افکار عمومی نیست .


اینجانب به خاطر برخوررد دو هواپیما در ساحل غربی جاپون از شما شکایت ندارم.

اما اگر شما خواستید با ده هزار تومان می توانید بروید شکایت کنید و کلی کاسب شوید.


بر مبلغ افزا


نظرات و پیشنهادات خود را ایمیل کنید . لطفا" از تعارفات بیجا صرف نظر کنید .

قرآن را بخوانید و بفهمید و به کار برید و از آن بترسید و بر حذر باشید و بدانید چه می خوانید.


نرم افزار قرآن تجویدی :

مشخصات : Hardware Rendering - Low Battery consumption


تبدیل کتاب به

اپلیکیشن موبایلی با امکانات بیشتر از یک کتاب الکترونیکی:

جهت ثبت سفارش به قسمت سوال و جواب بروید .

راه کار

1- سوال :چگونه لوازم و وسایل خود نظیر صفحه کلید -موس-لب تاپ-تلفن و کنترل تلویزیون یا شیشه اتوموبیل را ضد آب و برای یک عمر بیمه کنیم ؟

 سلفون با ایثار و از خودگذشتگی جان خود را فدای شما می کند! 

حق نشر و کپی برداری

در حال حاظر و با توجه به دنیای امروز کپی برداری و نشر کلیه مطالب این وبلاگ از جمله نرم افزارهای قابل دانلود برای عموم و به هر صورت آزاد است و شما می توانید به هر صورت در آن دخل و تصرف کنید و از آن اقتباس کنید و یا مطالب آنرا کم و زیاد کنید .نگران آبروی افراد نباشید چون آبروی هر کس در گرو اعمال و رفتارش است و شنونده باید عاقل باشد.


ماهنامه خط خطی - مهرشاد مرتضوی:

ابوریحان بیرونی، ریاضی دان بزرگ، در بستر مرگ بود. یکی از علما را دید و سوالی کرد. عالِم گفت: «الان چه وقت پرسیدن است؟» ابوریحان گفت: «بدانم و بمیرم بهتر است یا ندانم و بمیرم؟»

***

ابوریحان بیرونی در بستر مرگ بود. یکی از علما را دید و سوالی کرد. عالِم گفت: «الان چه وقت پرسیدن است؟» ابوریحان گفت: «بدانم و بمیرم بهتر است یا ندانم و بمیرم؟» عالم از پاسخ ماند.

***

ابوریحان بیرونی در بستر مرگ بود. یکی از علما را دید و سوالی کرد. عالِم گفت: «الان چه وقت پرسیدن است؟» ابوریحان گفت: «بدانم و بمیرم بهتر است یا ندانم و بمیرم؟» عالم گفت: «دم مرگ هم می خوای جمله قصار بگی؟ اصلا ندانی و بمیری!» و بالشی را بر صورت او فشرد.

***

ابوریحان بیرونی در بستر مرگ بود. یکی از علما را دید و سوالی کرد. عالِم گفت: «الان چه وقت پرسیدن است؟» ابوریحان گفت: «بدانم و بمیرم بهتر است یا ندانم و بمیرم؟» عالم گفت: «بدانی و نمیری که خیلی خوب است، ولی خب رفتنی هستی دیگر.» و دستگاه ها را از او باز کرد.

***

ابوریحان بیرونی در بستر مرگ بود. یکی از علما را دید و سوالی کرد. عالِم گفت: «الان چه وقت پرسیدن است؟» ابوریحان گفت: «بدانم و بمیرم بهتر است یا ندانم و بمیرم؟» فرزندان ابوریحان ظاهر شدند و گفتند: «کلید آن گاوصندوق بزرگه را کجا گذاشتی؟» ابوریحان گفت: «می خواین چی کار؟» گفتند: «بدانیم و بمیری بهتر است یا ندانیم و بمیری؟»

***

ابوریحان بیرونی در بستر مرگ بود. یکی از علما را دید و سوالی کرد. عالِم گفت: «الان چه وقت پرسیدن است؟» ابوریحان گفت: «بدانم و بمیرم بهتر است یا ندانم و بمیرم؟» عالم گفت: «حالا بذار بعدا بپرس.» ابوریحان گفت: «دارم می میرم دیگه. الان بگو.» عالم گفت: «بابا، ما تا انتگرال دوگانه بیشتر نخوندیم. حتما باید ضایعم می کردی؟»

***

ابوریحان بیرونی در بستر مرگ بود. یکی از علما را دید و سوالی کرد. عالِم گفت: «آقا سلوکی، کمک کنین.» آقای سلوکی 10 امتیاز کم کرد و یک راهنمایی کرد. عالم به سوال ابوریحان پاسخ گفت.

***

ابوریحان بیرونی در بستر مرگ بود. یکی از علما را دید و سوالی کرد. عالِم بلد نبود و سینه خیز از محضر ابوریحان خارج شد.

***

ابوریحان بیرونی در بستر مرگ بود. یکی از علما را دید. عالِم در دلش گفت: «باز این می خواد سوال کنه.» و خود را به آن راه زد.

***

ابوریحان بیرونی در بستر مرگ بود. به هر کدام از فرزندانش یک چوب داد و گفت: «بشکنید.» شکستند. ابوریحان از صدای شکستن چوب ها سکته کرد و نصیحت نیمه کاره ماند.

در باب اهمیت سخن :
 

گروهی حکما به حضرت کسری در به مصلحتی سخن همی‌گفتند و بزرگمهر که مهتر ایشان بود خاموش. گفتندش چرا با ما در این بحث سخن نگویی گفت وزیران بر مثال اطبا اند و طبیب دارو ندهد جز سقیم را پس چو بینم که رای شما بر صوابست مرا بر سر آن سخن گفتن حکمت نباشد.

چو کاری بی فضول من بر آید

مرا در وی سخن گفتن نشاید

و گر بینم که نابینا و چاه است

اگر خاموش بنشینم گناه است

شاهنامه فردوسی :

بسی رنج بردم در این سال سی
عجم زنده کردم بدین پارسی 
نمیرم از این پس که من زنده ام 
که تخم سخن را پراکنده ام
 

 
بناهای آباد گردد خراب 
ز باران و از تابش آفتاب 
پی افکندم از نظم کاخی بلند 
که از باد و باران نیابد گزند 
بر این نامه بر سال ها بگذرد 
بخواند همی هر که دارد خرد 
نمیرم از این پس که من زنده ام 
که تخم سخن را پراکنده ام 

اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ 
بخوان به نام پروردگارت که آفرید
خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ 
انسان را از علق آفرید
اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ 
بخوان و پروردگار تو کریمترین [کریمان] است
الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ
همان کس که به وسیله قلم آموخت
عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ
آنچه را که انسان نمى‏ دانست [بتدریج به او] آموخت
کَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَیَطْغَى 
حقا که انسان سرکشى مى ‏کند
أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى
همین که خود را بى ‏نیاز پندارد 
إِنَّ إِلَى رَبِّکَ الرُّجْعَى
در حقیقت بازگشت به سوى پروردگار توست 
أَرَأَیْتَ الَّذِی یَنْهَى
آیا دیدى آن کس را که باز مى‏ داشت
عَبْدًا إِذَا صَلَّى 
بنده‏ اى را آنگاه که نماز مى‏ گزارد
أَرَأَیْتَ إِنْ کَانَ عَلَى الْهُدَى
چه پندارى اگر او بر هدایت باشد
أَوْ أَمَرَ بِالتَّقْوَى
یا به پرهیزگارى وادارد [براى او بهتر نیست]
أَرَأَیْتَ إِنْ کَذَّبَ وَتَوَلَّى 
[و باز] آیا چه پندارى [که] اگر او به تکذیب پردازد و روى برگرداند [چه کیفرى در پیش دارد]
أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى
مگر ندانسته که خدا مى ‏بیند
و آدمی که نخواند لاجرم چیزی نمی فهمد و کور از دنیا می رود و در قیامت هم کور است .
و گمان نکنم کسی که در دنیا و عقبی کور باشد رنگ بهشت را ببیند.
آدمی هم که تقلید می کند همانند کوری است که دیگری عصا کش اوست و هر جا او را برند می رود همانند چهار پایی که افسارش را به دست گرفته اند او را به این سو و آن سو می کشانند و چه ضلالتی بالا تر از این ؟!
اهدنا الصراط المستقیم
صراط الذین انعمت علیهم 
غیر المغضوب علیهم 
ولاالضالین
ما را به راه راست هدایت کن 
راه کسانی که به آنها نعمت ( چشم و گوش و دست و پا و زبان و عقل و کلام ) دادی 
نه کسانی که بر آنها غضب کردی ( و به دست خودشان ایشان را کور و کر و افلیج و لال و بی خرد و گنگ ساختی) 
و نه گمراهان (بی خبر از همه جا).
فهم دینی به من می گوید که اول کتاب خدا را بخوانم .
و بعد از آن تا می توانم بدانم و از تقلید کورکورانه بپرهیزم .
و از ابلیس و ابلیسیان بر حذر باشم .همانها که با چنگ و دندان بر زندگی و جان مردم چمبره زده اند و از رو نمی روند.
در تصویری که در کتاب تاریخ به ما ارائه دادند علت سقوط و افول سلسله ها وجود پادشاهان شکم گنده و بی لیاقتی آنها بود گویا پادشاهان کاری جز خوردن و خوابیدن و ظلم و ستم به این مردم ستم کش نداشتند و راه سعادت را در انقلاب و شورش و سرنگون کردن ایشان دانسته اند حال به نظر شما چگونه به تاریخ چنین مملکتی که اینهمه حاکم بی لیاقت و ظالمی دارد و قهرمانانش یک مشت شورشیند می توان افتخار کرد ؟ تاریخی سراسر نکبت و آیا جوانان این مرز و بوم حق ندارند کعبه آمال خود را در آنسوی مرزها بدانند جایی که به قهرمانان ساختگی خود می نازد و مردمی صلح جو دارد؟ 
محمد [ص] پیامبر خداست و کسانى که با اویند بر کافران سختگیر [و] با همدیگر مهربانند آنان را در رکوع و سجود مى ‏بینى فضل و خشنودى خدا را خواستارند علامت [مشخصه] آنان بر اثر سجود در چهره ‏هایشان است این صفت ایشان است در تورات و مثل آنها در انجیل چون کشته‏ اى است که جوانه خود برآورد و آن را مایه دهد تا ستبر شود و بر ساقه ‏هاى خود بایستد و دهقانان را به شگفت آورد تا از [انبوهى] آنان [خدا] کافران را به خشم دراندازد خدا به کسانى از آنان که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏ اند آمرزش و پاداش بزرگى وعده داده‏ است.