نصف النهار گرینویچ مدار صفر درجه قرار دادی بین المللی است که همه دنیا باید بدون چون و چرا تابع آن باشند .

اما چرا اعیاد مسلمین در چند روز برگزار می شود ؟ مگر مسلمین قبله مشترک ندارند ؟ 

چرا باید عید قربان در زمین یک هفته ادامه پیدا کند ؟ 

امروز اینجا عید باشد فردا آن بلاد و موارد اختلافی در رصد ماه پیش بیاید و مگر نه اینکه ما در یک کشتی نشسته ایم و کل زمین در یک لحظه از نقطه مشترکی از خورشید عبور می کند چرا باید چرخش و رقاص گیری زمین در تعیین روز عید به نفع جریان تفرقه افکن و بیگانه پرست دنیای متجدد و متکثر و جزیی نگر و تلسکوپی کوپرنیک و گالیله که چیزی از دین و کتاب و قبله و اسلام  راستین نمی داند در آید ؟

ما مسلمین واقعی مدار و قبله خود را در تعیین اوقات شرعی داریم و دور آن می گردیم و یا ایها المسلمین اتحدوا و برائت از مشرکین را به طور عملی و واقعی انجام می دهیم و به نظر ما باید در تعیین اعیاد یک صدا شنیده شود و یک روز مشترک باید عید باشد و به وقت کعبه قبله مسلمین باید تنظیم شود و قبله یک چیز تشریفاتی نباشد بلکه فصل الخطاب باشد .

به نظر من یک روز بیشتر در طول سال عید فطر نیست 

یه روز هم عید قربان و به همین ترتیب .

و این چیز ها به وقت کعبه باید حساب بشه .

اگه نه هزار دستگی پیش می آید .

مثلا" ساعت نماز در تبریز و مشهد بیست دقیقه تا نیم ساعت با تهران فرق می کند و با توجه به مدار ماه ممکن است هر نقطه ای عید فطر باشد و نباشد و این به خاطر نداشتن مر جع درست و تلسکوپی بودن دید مرجع و دادن سرنوشت به دست سیال ناموزونی چون ماه است که ثبات و آرام و قرار ندارد و هر روز ما را انتر و منتر خود کرده است و آخرش هم معلوم نیست که راست می گوید یا نه ! و نشانه بی عقلی و کم خردی علما و فضلا و صاحب نظران است که به آن چنگ زنند و از آن چاره جویی کنند و چرا ما باید سرنوشتمان را به موجودی چون ماه و ستارگان متغیر الحال پیوند بزنیم و عقل خود را تعطیل کنیم ؟

 

چون با وقت گرینویچ هماهنگ است !

 

من رو به قبله محمدی نماز می خونم کاری به قبله این ملا ها که مردمو سر کیسه کردند ندارم .

 

ببینید کیا می روند و آخوند می شوند ؟

آدمهای ضعیف بیچاره فقیر اکثرا" از قشر پایین جامعه که از اینها فقیه درست و حسابی بیرون نمی آد .

یه چند تا عالم نما هم که بودند با تکلف و پیچیده کردن امور دینی سعی در اثبات خود داشتند تا هدایت مردم .

و بیشتر کارشان خود نمایی بوده است .

برای اثبات موضوع همین بس که بعد از هزار سال کسی می آید و انقلاب می کند و نود و هفت درصد مردم آن وقت که بی سواد مطلق بودند را به نهضت سواد آموزی فرا می خواند پس این آیان دانش بندان تا آن روز چه غلطی می کردند مگر نه اینکه نان آنها از قبال بی خردی و تقلید کورکورانه مردمانشان در می آمده ؟