چیزی که به عنوان بعد مکان (عمدتا" حجم پر شده از ماده) از آن یاد می شود در اصل تابلوی نقاشی سه بعدی است که رویداد های صوتی و تصویری در وقت معلوم (زمان) در آن نقش می بندند. در تعریف جدید ما در این دنیا همچون بینندگانی هستیم که در هر جایی که هستیم شاهد وقوع حوادث و رویداد ها ایم حال این ما هستیم که با فکر و خرد تصمیم می گیریم وارد معرکه و گود شویم و یا اینکه دورادور صرفا" به نظاره بنشینیم .
در این دنیا که یک مرتبه کامل تر از دنیای فیزیک جدید و قدیم است همزمان با اینکه ما در راس و محور پدیده ها هستیم اما پدیده ها به طور سوم شخص با ما برخورد می کنند گویا این اراده و اختیار ماست که به آنها رنگ و صورت واقعیت می بخشد . این دنیا محدودیت های بسیاری را که در طرز تفکر قدیم بر ما بود از بین می برد هر چند در این مرحله هنوز هم در حصار مادی بسیار محدودیم .به عبارت بهتر این طرز تفکر ما از جهان پیرامونی است که به واقعیت های موجود در آن سر و شکل می دهد هر چند قوانین ثابت و مشخص و از پیش نوشته شده ای وجود دارد و بر آن حاکم است اما در این کش و قوس بشر قادر است دنیاهایی مشرف بر این دنیای فیزیکی (دارای طول و عرض و ارتفاع و تیک تاک ساعت ) را درک که صرفا" دارای طول و طول و طول و صدا است . به این تر تیب که وقوع رویداد و همه چیز و مفوم مکان زمان حجم و .... در دنیای جدید تابعی از فعل انسان و تفعل اوست.
در این دنیا ممکن است اتفاقی بیفتد اما نیفتد و این به میل و اراده آدمی است که باور بکند یا نه! هرچند هیچکدام از قوانین فیزیکی شیمیایی و غیره حاکم بر عالم تغییر نکرده است بلکه این انسان و ظرف وجودی اوست که تغییر کرده است که او را قادر به درک چنین پدیده ها یی کرده است .
به طور خلاصه در این دنیا از نظر بیننده پدیده های جدیدی کشف می شود که تا دیروز از دید او پوشیده بود . این دنیا تابع قوانین خود به علاوه قوانین جهان ماده است . قوانین حاکم بر این جهان فراتر از جهان مادی است .مثلا" در آن مفهوم هر کلمه معادل ندارد و
زمان به معنی زمان
ساعت یعنی ساعت
وقت به معنای ذاتی خود یعنی وقت و به طور خلاصه هر چیزی در جایگاه اصلی خود قرار دارد .
در این دنیا اشیاء و پدیده ها کاملا" از هم منفکند و هر پدیده از اجزای متکثر و پراکنده درست شده است که هر کدام از آنها در گوشه ای از مکان فیزیکی و مادی فضا اشفال کرده و تابلوی خود را کشیده است اما در اصل و ذات و ماهیت یک پدیده واحد است که یک اتفاق متمرکز و یک داستان واحد را روایت می کند .
این پدیده ها همچون ماژول هایی هستند که بر همین جهان قرار دارند که در زمان خاص بر روی آن متصل و منفصل می شوند .زمان و نحوه اتصال و نوع پدیده و ... در این مرحله از عهده شخص خارج است اما وقوع آن قطعا" به نحوه افعال و اعمال و افکار او وابسطه است .
با درک و دیدن این قبیل موضوعات این تصور به ذهن می آید که فیزیک و جهان پیرامونی هم در جایگاهی بالا تر به طور کلی چیزی جز توهم و سرابی بیش نیست  و به این ترتیب و هر چه پیش می رویم درک این موضوع آسانتر می شود که فاصله ها روز به روز کمتر و کمتر می شود تا به حدی حدود سه خط متساوی سی سانتی متری محدود گشته است .
در این دنیا همه چیز به هم متصل و به ظاهر از هم منفکند چه اشیای فیزیکی و چه افکار و اصوات و سرنوشت همه چیز بر همه چیز اثر می گذارد .


پدافند غیر عامل : ذکر ایام هفته

شنبه --- 100 مرتبه یا رب العالمین     1060 مرتبه یا غنی
یکشنبه --- 100 مرتبه یا ذالجلال و الاکرام   489 مرتبه یا فتاح
دوشنبه --- 100 مرتبه یا قاضی الحاجات    129 مرتبه یا لطیف
سه شنبه --- 100 مرتبه یا ارحم الراحمین  903 مرتبه یا قابض
چهارشنبه --- 100 مرتبه یا حی یا قیوم  541 مرتبه یا متعال
پنج شنبه --- 100 مرتبه لا اله الا الله الملک الحق المبین  308 مرتبه یا رزاق
جمعه 100 مرتبه اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم  256 مرتبه یا نور