در بین آیات قرآن فرعون نقش برجسته ای دارد به طوری که ماجرای موسی و فرعون در بسیاری از سوره ها تکرار شده است چرا؟

چون بیشتر و شاید به جرات بشود گفت تمام حاکمان طول تاریخ بشری خصلت فرعونی دارند و این موضوع گریبان گیر عالم است که طاغوت بر سرشان سایه افکنده و آنها باید خود را از چنگال او برهانند .حتی عادل ترین آنها بی رحم و سنگ دل و جنایت کارند برو تحقیق گفتم نمونه بیاور تا در همین جا اسم آن شخص را بنویسم که مردم دنیا بفهند .ما کتاب تاریخ را که خواندیم همه شکم گنده حب جاه و مقام داشتند و چون شکمشان خیلی گنده بود و می گفتند انا ربکم الاعلی نابود شدند .

 

اما درباره اقوام دیگر مثل قوم عاد و ثمود و نوح و یونس و  ... ماجرا تکرار شده در سور در چند خط خلاصه است چون داستان حاکمی حقه باز سالوسی نیست که بر مردم سیطره داشته باشد و زندگی آنها را گروگان حاکمیت خود کرده باشد .

 

آن کبابی هم که دادی دیشب بوی گند می داد نخوردم .

هر چی هست تو این شلوغی هاست .

دل درد

مرض

دل پیچه

اسهال

استفراغ

 

و برادران یوسف به پدرشان گفتند ای پدر برای ما نزد خدا استغفار کن

آنها همیشه به سراغ پدرشان می رفتند

اصلا" به همین خاطر پوسف را در چاه انداختند تا به پدرشان برسند

 

اینهایی که متوسل به امامان می شوند هم حتما" یوسفشان را به چاه انداخته اند و رویشان نمی شود تا مستقیما" از خدا بخواهند .

ادعونی استجب لکم

 

حاج اقا گفت از امام حسین یخچال بخواهم یا از خدا درست است

حاج آقا گفت طبق نظر اساتید ما حاج اقا فلانی گفت از هر دو بخواه هر دو می دهند ولی اگر بگویی امام حسین به من بده بهتر است .

مثلا" بگوییم امام حسین به خدا بگو به من یخچال دهد یا بگوییم ای خدا به من یخچال بده

از من می شنوی هیچ کدام درست نیست چون خود خدا در قرآن گفته است :

در دعا امر اخروی و غفران الهی را بخواهید

و امور ناچیز مادی را با تلاش و جهاد خود و توکل به چنگ آورید و یوسف ها و حسین ها را به چاه نیفکنید .

که مغضوب خدا می شوید .

البته آخوندی از امام رضا خواست بهش نمی داد اما شاه عبدل العظیم دستش باز بود چند بار بهش داده بود

من خودم از حضرت معصومه کریمه اهل بیت چند تا حاجت گرفتم مریض داشتم اما هیچ وقت از هیچ کدومشون یچخال فریزر و وانت و این جور چیز ها نخواستم .