ابزار های نوظهور وسیله ای تازه برای جمع آوری اطلاعات از مردم است . اما علت اصلی قطع شدن ارتباط و یا باز نشدن صفحات گرد آوری و کند و کاو اطلاعات در آن توسط نهاد ناظر است . 

تلگرام یک محیط بسیار آزاد داشت به نحوی که همه را به هم وصل می کرد و ورود هر کسی به هر گروهی را فراهم می ساخت به همین خاطر باعث مطلع شدن همه از همه چیز می شد و در اصل یک محیط عمومی و بی در و پیکر بود به همین خاطر از هم پاشیده شد .

چرا نرم افزار بارنامه شرکت حمل و نقل کامیون ها دائما" خراب می شود؟ چرا باید همه در تلگرام بفهمند که نرم افزار آنها خراب می شود؟ آیا کامیون داران در این بین قاچاق می کنند یا اینها زاده تخیل نویسنده است ؟

چرا باید ارتباط کانالی گروه ها از هم پاشیده شود؟

آیا در یک محیط نا امن می توان سرمایه گذاری کرد؟

اصلا" در جایی که عموم مردم سواد رسانه ای و دانشگاهی که بماند حال خواندن ندارند و ساعتها پای منبر حاج آقا می نشینند تا دو کلمه کف دستشون بگذاره چه اهمیتی دارد که تلویزیون در این باره وقت بگذارد بهتر است بودجه خود را صرف سالن غذاخوری و چلو کبابی کنید بهتر نتیجه می گیرید . 

این همه قتل در یکی دو سال آن هم در مرکز کشور و بی خیالی مردم خوش خیال حکایت از اختلاف فاهش سطح تفکر حاج آقا با الباقی جماعت پامنبری دارد گویا اصلا" ایشان در این دنیا زندگی نمی کنند و هیچ نمی دانند اما حاج آقا خوب می داند که آنها هیچ نمی دانند .